UVATERVBudapest Hősei2024-04-242024-04-241952https://dspace.fszek.hu/handle/20.500.14711/43617A Baross téren indult el 1827-ben az első ún. lebegő vasút. Később, 1884-ben itt épült meg a Központi pályaudvar, melyet 1892-ben Keleti pályaudvarnak kereszteltek át. 1898-ban itt avatták fel Baross Gábor, a “vasminiszter” szobrát. A pályaudvar és környezete a második világháborúban kiemelt háborús célpont volt, ezért jelentős károkat szenvedett. A ‘60-’70-es években a buszhálózat és metróvonal kiépítésével a tér új formát kapott. Történetében az utolsó nagy változást a 4-es metróvonal 2014-es átadása jelentette. Forrás: Bán Dávid: A vidék és a város találkozása: a Baross tér története – II. rész, https://epiteszforum.hu/a-videk-es-a-varos-talalkozasa-a-baross-ter-tortenete--ii-resz, 2021.10.22 (Hozzáférés ideje: 2024. április 10.) Kép forrása: Fortepan / UVATERVA tér jelentős közlekedési csomópont, itt találkozik az M2-es és az M4-es metróvonal, és itt található a Keleti pályaudvar. A terület legnagyobb része a VIII. kerülethez tartozik, míg a felüljáró utáni oldala a VII. kerület tulajdona.Baross tér, Keleti pályaudvar